2018. május 14., hétfő

Bodzaszörp édesítővel /dw 1:4 /


Május 13-án búcsú volt anyukámnál. A  beszélgetések folytán döbbentem rá, hogy a szomszédban ott áll az áhított bodzafa!!!!! Tavaly nem sikerült szereznem, pedig ott volt akkor is, de nem figyeltem fel rá. Ebéd után átmentünk Klárikához és kértem tőle és ő szívesen adott.
Azt tudtam, hogy nem fogok beletenni sok-sok kristálycukrot.
Nem variáltam túl a dolgot, ami otthon volt édesítőszer azt használtam.


4,5 liter víz
kb. 40 db bodzavirág
5 db citrom
10 dkg dw 1:4 negyedannyi édesítő

Tartósítószert nem tettem bele, mert nem akarom eltenni a téli napokra. El fog ez fogyni pár héten belül.

Fél liter vízben feloldottam az édesítőt és a többi vízhez öntöttem amit nem melegítettem fel.
A citrom felét vékonyra felkarikáztam. A többinek kifacsartam a levét és a vízhez öntöttem.
A bodzavirágot beleraktam.....és ennyi.
Pár napig hagyom állni és majd leszűröm.

Két napig ázott aztán leszűrtem.
Nagyon finom íze lett!!!!



A citromkarikákat is hasznosítani fogom. Lefagyasztottam, majd jó lesz nyáron a limonádéba.

Ennek az édesítőszernek az a tulajdonsága, hogy négyszer olyan édes mint a kristálycukor.
A 10 dkg édesítőpor 40 dkg cukornak felel meg.
Belekóstoltam a lébe, nekem elég édesnek tűnt.

Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése