2018. május 23., szerda

Eperdzsem



Minden évben készítek különböző dzsemeket, lekvárokat.
Tavaly volt az első alkalom, hogy cukor nélkül, édesítővel főztem a lekvárt.
Nem nagy mennyiséget csináltam, úgyhogy el is fogyott!
Ebben az évben is cukormentes dzsemek fognak sorakozni a polcon!
Az első az EPER amiből készült.

1,3 kg eper
1 cs. Haas zselésítő
1 ek. DW 1.4 édesítő

Az epret kétszer megmostam, feldaraboltam és burgonyanyomóval összetörtem.
A mosásnál figyeljünk arra, hogy ne áztassuk a gyümölcsöt. Gyorsan mossuk át és már öntsük is le róla a vizet.
Burgonyanyomóval összetörtem egy kicsit, így nem lesz darabos, de nem is olyan mint a lekvár.
Apránként hozzákavartam a zselésítőt és felforraltam. Beletettem a kevéske édesítőt és 5-6 percet főztem vele.

Közben elmostam a mosogatógépben az üvegeket.
Úgy szoktam időzíteni, hogy akkorra mossa el amikorra a dzsem készen lesz. Így a forró üvegekbe tudom beletenni a forró dzsemet.
Rácsavartam az alaposan átmosott üvegtetőket és fejre állítottam őket.
Nem figyeltem, de biztosan úgy maradtak kb. 20-30 percet. De azt mondják, hogy ettől kevesebb idő elég.
Nem dunsztoltam, egyenesen mentek a polcra. Vagyis előtte felcímkéztem és úgy mentek a polcra!!!!

A címkére a kcal és ch értékek kerültek.





Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése