2018. május 12., szombat

Rakott édesburgonya /batáta/



Az édesburgonya a fejlődő országokban igen gyakori táplálék, magas a C-, B2-, B6-, valamint E-vitamin tartalma, gazdag olyan ásványi anyagokban mint kálium, a réz és a mangán, alacsony a zsír- és koleszterintartalma és neve ellenére cukorbetegek is fogyaszthatják. A gyökérgumó húsának színe fajtától függően lehet fehér, narancssárga, sárga, lila, rózsaszín vagy vörös is. Készítenek belőle lisztet, keményítőt és szeszes italt is. Felhasználható köretnek, süthető, főzhető, grillezhető, de akár édes süteményt is lehet készíteni belőle. Száz gramm energiatartalma 117 kalória. (Wikipédia.)

Igen alacsony a glikémiás indexe, lassan bomlik le a testben, stabilizálja a vércukorszintet, csökkenti az inzulinrezisztenciát, éppen ezért a cukorbetegeknek is nagyon jó.
(Peakshop.hu)

30 dkg batáta
2 tojás
4 dkg light trappista sajt
150 gr natur joghurt
10 dkg sonka
0% kcal és ch tartalmú kókuszolajspay

A burgonyát meghámoztam, felkarikáztam és sós vízben megfőztem.
A sonkát felkockáztam, a sajtot felszeltem apró csíkokra.
A tojásokat keményre főztem.

A 20x20 cm-es üvegtepsit befújtam olajspayvel.
Egy sorba leraktam a burgonyát.
Lekentem joghurttal.
A két tojást rákarikáztam, a sonkát ráraktam és ismét egy sor burgonya következett.
A maradék joghurttal bevontam és a sajtszeleteket rászórtam.

Előmelegített sütőben addig sütöttem amíg szép piros lett a teteje.

Madársalátával és paradicsommal tálaltam.

A burgonyát ugyan nem mértem le, de számításaim szerint  az egész adagban kb 800 kcal és 45 ch van. Bő két adag lett belőle. Lehet, hogy három adagra is el lehet osztani.





Nem lett a kedvencem a batáta. Az íze olyan mintha sütőtököt ettem volna, de most ugye sósan.
Kóstoljátok meg ti is és várom, hogy nektek ízlett-e?

Piroska

4 megjegyzés:

  1. Milyen az a 0 kalóriájú kókuszolaj?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tartalmaz sem kalóriát, sem szénhidrátot.
      Bioboltban vásároltam.

      Törlés
  2. Hasonlít a sütőtökre az íze, ezért nem úgy kell készíteni mint a burgonyát, és nem kell előfőzni. Vékonyra szeletelve kicsi sózott, olvasztott vajban kell megforgatni, és sütőben 20-30 perc alatt készre sütni. Köritésnak, csemegének kiváló.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sütötököt imádom. De ez nekem nem jött be. Pedig olyan jól nézett ki!!!!
      Még kipróbálom másképpen! Köszönöm a receptet!

      Törlés